SEO parantaa yrityksesi näkyvyyttä ja tekee sivustosi käyttäjäkokemuksesta paremman
Googlesta etsitään tietoa ja ratkaisuja ongelmiin
Hajosiko pesukone? Etsitkö ravintolaa kaupungista jossa vierailet? Milloin äitienpäivä olikaan? Kun vuoden 2022 ihminen etsii tuotetta tai palvelua tai ratkaisua ongelmaansa hän kysyy vastausta todennäköisesti Googlelta. Google on yrityksille, yhteisöille tai mille tahansa toimijoille foorumi jossa voimme antaa tiedon etsijöille täsmävastauksia heidän esittämiin kysymyksiinsä.
Asiakaskokemus lähtee liikkelle jo ennenkuin asiakas saapuu sivuillesi. Kun tarjoilet asiakkaallesi hyvin löydettävää, selkeää ja hyödyllistä informaatiota jo Googlen hakutulossivulla, käynnistät sujuvan asiakaskokemuksen. Asiakas löytää sinut ja tietää jo etukäteen mitä hän löytää sivuiltasi ennen saapumistaan.
SEO parantaa yrityksesi näkyvyyttä ja tekee sivustosi käyttäjäkokemuksesta paremman
Googlesta etsitään tietoa ja ratkaisuja ongelmiin
Hajosiko pesukone? Etsitkö ravintolaa kaupungista jossa vierailet? Milloin äitienpäivä olikaan? Kun vuoden 2022 ihminen etsii tuotetta tai palvelua tai ratkaisua ongelmaansa hän kysyy vastausta todennäköisesti Googlelta. Google on yrityksille, yhteisöille tai mille tahansa toimijoille foorumi jossa voimme antaa tiedon etsijöille täsmävastauksia heidän esittämiin kysymyksiinsä.
Asiakaskokemus lähtee liikkelle jo ennenkuin asiakas saapuu sivuillesi. Kun tarjoilet asiakkaallesi hyvin löydettävää, selkeää ja hyödyllistä informaatiota jo Googlen hakutulossivulla, käynnistät sujuvan asiakaskokemuksen. Asiakas löytää sinut ja tietää jo etukäteen mitä hän löytää sivuiltasi ennen saapumistaan.

SEO laittaa yrityksesi kartalle
SEO eli hakukoneoptimointi tarkoittaa kaikkia niitä toimenpiteitä, jotka auttavat yritystäsi löytymään Googlen avulla. Sillä pyritään parantamaan sivustosi sijoitusta niin, että se löytyisi mahdollisimman korkealta hakutulosten joukossa.
Totuus on, että kun etsijä löytää vastauksensa, hän lopettaa etsimisen. Mitä korkeammalle verkkosivusto asettuu hakutuloksissa, sitä enemmän se saa klikkauksia.
Hakukoneoptimointi lisää liikennettä verkkosivustoillesi
Vanha viisaus kuuluu: jos haluat lisätä myyntiä, mene sinne, missä asiakkaasi ovat. Googlen hakutulossivu on kuin kaupunki, jossa ensimmäiset hakutulokset ovat keskustaa, seuraavan sivun hakutulokset korpimetsää. Mitä keskeisempi sijainti, sitä enemmän saat kävijöitä.

SEO laittaa yrityksesi kartalle
SEO eli hakukoneoptimointi tarkoittaa kaikkia niitä toimenpiteitä, jotka auttavat yritystäsi löytymään Googlen avulla. Sillä pyritään parantamaan sivustosi sijoitusta niin, että se löytyisi mahdollisimman korkealta hakutulosten joukossa.
Totuus on, että kun etsijä löytää vastauksensa, hän lopettaa etsimisen. Mitä korkeammalle verkkosivusto asettuu hakutuloksissa, sitä enemmän se saa klikkauksia.
Hakukoneoptimointi lisää liikennettä verkkosivustoillesi
Vanha viisaus kuuluu: jos haluat lisätä myyntiä, ole siellä, missä asiakkaasi ovat. Googlen hakutulossivu on kuin kaupunki, jossa ensimmäiset hakutulokset ovat keskustaa, seuraavan sivun hakutulokset korpimetsää. Mitä keskeisempi sijainti, sitä enemmän saat kävijöitä.

Hakukoneoptimointi on prosessi
Hakukoneoptimointi ei ole yksi ponnistus, se on pidempi vaellus. Parhaan tuloksen saa, kun työhön ryhtyy pitkäjänteisellä otteella. Hakukoneoptimointi on monivaiheinen matka, jonka jokaisesta vaiheesta on hyötyä. Tämä tarkoittaa että jo pienellä investoinnilla voidaan saavuttaa hyötyä.
Hakukoneoptimointi ei ole vain tekniikkaa
Moni luulee, että hakukoneoptimointia ostettaessa tekniikkataituri tekee muutaman taikasauvan heilautuksen ja voilá, ihmeitä alkaa tapahtua. Tämä on harhaluulo.
Hakukoneoptimointia voidaan ja täytyy kuitenkin tehdä myös teknisesti. WordPress verkkosivut mahdollistavat lukuisia asioita joilla hakukoneoptimointia voidaan teknisesti parantaa.
Kuten edellä on mainittu, hakukoneoptimointi on kuitenkin monivaiheinen prosessi. Se sisältää tekniikan lisäksi mm. seuraavia asioita:
01 Tiedonhankintaa
Hakukoneoptimoinnin taustalla tulisi olla tieto siitä, millä hakutermeillä verkkosivujen halutaan löytyvän Googlesta. Mitä ovat ne sanat ja lauseet, joilla asiakkaat etsivät tietoa ja ratkaisuja ongelmiinsa. Mihin sanoihin kannattaa investoida aikaa ja resursseja. Tämä vaatii puhdasta datankeräystä ja tutkimustyötä kilpailijoista ja asiakkaista.
02 Hankitun tiedon implementointia
Hankittu tieto tulee ottaa mahdollisimman tehokkaasti käyttöön. Tämä vaihe sisältää luovuutta, asioiden yhdistelyä, SEO-kohdennettua sisällöntuotantoa. Sisällöllistä nerokkuutta. Myös oivalluksia ja yrityksen oman ”puhetavan” tuntemista.
03 Kerätyn tiedon ja sisällön jatkohyödyntämistä
Hyvän ja oikean tiedon valossa luotu sisältö täytyy julkaista ja ilosanomaa täytyy levittää. Jotta kiinnostava ja hyödyllinen sisältö lopulta toisi SEO-hyötyä, siihen pyritään kohdentamaan linkkejä ja liikennettä. Domainin “linkkiprofiili” on yksittäisiä tärkeimpiä tekijöitä sivuston hakukonenäkyvyydessä. Kysy lisää mitä tarkoittaa ”linkkiprofiili” >>
04 – Monitorointia
Jotta tietäisimme, miten hakukoneoptimointitoimenpiteet ovat onnistuneet, tuloksia täytyy monitoroida ja raportoida ymmärrettävästi. Analytiikka ja raportointi ovat avainroolissa hyvän SEO:n rakentamisessa.
05 – Toistoa
Oikein tehtynä hakukoneoptimointi on syklinen prosessi, joka elää ja jota toistetaan ja vahvistetaan. Tavoitteena on kasvattaa yksittäisten sivujen ja koko domainin kokonaisarvoa Googlen silmissä, jotta siitä tulee vahva. Vahva domain sijoittuu hakukoneiden tulossivulla korkealle sijalle paljon todennäköisemmin kuin heikko.
Hakukoneoptimointi on investointi, joka kannattaa
“SEO is not only necessary for your business, it’s one of the greatest investments that you can make.” mainstreetroi.com
Hakukoneoptimoinnilla haetaan pitkäaikaista hyötyä. Kun sitä rakennetaan systemaattisesti, se tuo tuloksia. Varmasti. Hakukoneoptimoinnilla kerran saavutettuja hyötyjä ei myöskään helposti menetetä.
Hyvin tehty SEO on kulkuväline parempaan näkyvyyteen ja myyntiin
Aivan kuten auto jonka näit sivun alussa, SEO kuljettaa sinut päämäärääsi; hyviin tuloksiin, näkyvyyteen ja myyntiin. Myynnillisesti ja näkyvyydessä. Ota meihin yhteyttä, niin kerromme mielellämme lisää, kuinka voisimme auttaa sinua saamaan verkkosivusi Googlen kartalle.
SEO on investointi joka tuo kestävää hyötyä
Haluaisitko tietää kuinka SEO:lla voitaisiin parantaa sinunkin verkkosivustosi käyttäjäkokemusta ja löydettävyyttä?